Thursday, January 8, 2009

Wilayah Palestine sedang Dijajah oleh Yahudi Laknatullah

Aku terkejut dengan kenyataan beberapa orang islam atau pemimpin islam yg menyatakan Serangan Negara Haram Isreal berpunca daripada tindakan ganas Kumpulan Pejuang seperti melancarkan serangan roket keatas Isreal.. bodoh sapa yg beranggap seperti diatas.

Peta disebelah adalah Negara Palestine daripada 1917 sehingga 2006.. Dibawah PBB penubuhan negara haram Isreal telah direalisasikan dengan alasan peristiwa Holocust.. Persoalan utama disini.. benarkan peristiwa holocust itu terjadi atau alasan utk mewujudkan negara Isreal Laknat ini. Blog2 sahabat lain telah menyertuh perkara ini dan peristiwa kearahan ini.

Hari ini aku nk terangkan mengapa pejuang Palestine melancarkan serangan terhadap Isreal walaupun dengan Roket buatan sendiri dan batu. Merujuk peta di sebelah. Tanah Palestine dijajah atau diduduki oleh Isreal secara haram dari tahun demi tahun. Pada 2006 sahaja wilayah yg di takbir oleh Palestine telah diduduki secara haram oleh Isreal telah menjangkau 46% ... Telah menghampiri setengah kawasan..

Isreal mewujudkan penempatan haram di kawasan Palestine dan melakukan operasi ketenteraan dengan alasan menjaga rakyatnya. Apa yang peliknya, yahudi laknat ini duduk tanah Palestine secara haram dan gunakan ketenteraan utk menjaga penduduk atau pendatang haram yahudi ini. Kemudian mereka membina Tembok dalam kawasan Palastine, maka makin kecil lah wilayah Palestine. Tentera Isreal pula membunuh rakyat Palestine suka hati dengan alasan menjaga rakyatnya. Ini sebab mengapa pejuang palestine melancarkan serangan terhadap yahudi. Kerana Yahudi secara sistematik menjajah Tanah Suci ketiga kita.

Bagi yang masih tak paham lagi mengapa perjuangan ini dilakukan. Bayangkan Tanah Ayah dan Ibu kita diceroboh. Kemuadian pendatang haram mai duduk. Kemudian buat pagar tanda kata, ini adalah kawasan mereka. Then bgtau negara asal mereka suruh hantar tentera utk jaga mereka untuk diduduk kat Tanah Ayah Mak kita. Then bunuh anak-anak kita.. adik beradik kita.. mak ayah kita... adakah kita nk berdamai ja.. biarlah mereka duduk situ.. Pastinya tidak kan.. Kita akan lawan dengan apa yang ada. walau nya melayan.. Inilah yang dilakukan oleh pejuang Palestine.. tambahan pula tanah Palestine itu tanah suci islam yg ketiga... Maka wajib lah kita membantu mereka yg teraniya.. aku bersama rakan2. akan cuba usulkan kutipan bantuan kepada penduduk palestine dan di hantar kepada Tabung NSTP utk Palestine.. Insyaallah...

" Ya Allah selamatkanlah bumi Palestine, dan saudara-saudara kami disana. Sebagaimana Engkau Selamatkan Mekah daripada tentera bergajah. Hantarkanlah bantuan kepada pejuang-perjuang disana sebagaimana Engkau hantarkan burung-burung Ababir memusnahkan Tentera Bergajah itu , Ya Allah.Amin"

1 comment:

Anonymous said...

sgt2 setuju..!!!!!!!!!!!!!
israel mmg kejam.!!!!!!!!!!!
xberperikemanusiaan mahupun kebinatangan langsung...
sbgai salah satu cara nak jatuh kan israel, kita kena boikot brg2 yg memberi sumbangan pd israel...
smoga ngan cara ni kta dpt membantu palestin secara x langsung......
lagi satu,jgn lupa berdoa demi kesejahteraan n keselamatan masy n negara palestin.
semoga ALLAH mengkabulkan doa kita....amin......

Peta Pelawat