Monday, April 13, 2009

Cerita Kampus: Ramai Peljar tak dapat Desa sem depan dan Kenapa aktivi HEPP tidak di Key in dalam 'My aktiviti' Kampus Sejahtera.

Minggu lepas hangat dibincangkan pelajar tak dapat Desa, antara alasan yang di berikan:
1. Tak dapat sebab takde merit, org berkenaan tak key in
2. Masalah sistem di Induk
3. Penghuni tak register ngan UPU dan register lewat
4. Senarai dari Alpabet A sampai tertentu sahaja dapat (sistem problem).
5. Yang kasar sikit, ada org tak buat kerja

Pelbagai andaian yang di timbulkan mengenai perkara ini. Aku pun tak tau yang mana btul, pada final year yg nak tinggal kan kampus, perkara ini dilihat tidak menjadi masalah kepada final year.

Apa yg aku pasti ialah perkara ini akan diselesaikan oleh pihak berkenaan, dan nasihat aku, kepada penghuni2 libatkanlah dengan aktiviti di desa, kampus dan U. Dan kepada yg bertanggungjawab memberikan sijil atau menyiapkan sijil lakukanlah dengan amanah dan jangan lupa key in aktiviti yg telah disertai oleh anak buah anda dalam My akviti kampus sejahteraan. Alhamdullillah di Desasiswa Jaya tidak timbul masalah ini, Tahniah kepada MPDJ kerana update my aktiviti dalam kampus sejahtera dengan baik.

Bercakap mengenai "My aktivti' kampus sejahtera, aku menerima beberapa SMS dua hari lepas bertanyakan penglibatan dalam kejohanan ragbi, PPMS, ekspen, dan beberapa lagi program anjuran HEPP, kenapa tidak di Key In dalam 'My activity ' kampus sejahtera. Bila aku menyemak aku punya "my activity' sama, tidak di key in kan.. aku pun hairan.

Orang yang SMS aku kata macam ni baik Join aktiviti desa, diiktiraf. Aku kata "Btul" dan aku kata walaupun takde dalam my aktiviti tp sijil dapat kan. Jadi apa yg belaku mungkin perkara ini terlepas pandang atau memang tiada dalam bidang kuasa HEPP utk key in aktivti yg telah di sertai atau mmg ade org yg malas nak buat atau memang tidak menghargai mereka-mereka yang menyertai aktiviti yg dianjurkan oleh HEPP.

Jadi nasihat aku, join jgn tak join setiap aktiviti yg ada, cari pengalaman dan ilmu sebanyak mungkin, takde dalam healty campus tak pe, janji ade sijil bleh gune utk interview nanti. Kalu rase kecewa Join lah aktiviti Jaya Confirm akan di Key In.. hahahahhaa tlg promote..

"Membezakan antara manusia adalah pengalaman hidupnya"

8 comments:

Ariff Redza said...

daripada YDP MMP USM KKj:AbUL SmJ: SALAM LESTARI semua, Masalah Penginapan kian serius di kampus kita yang mana pelajar yang aktif tidak ditawarkan dan kebanyakan aktiviti tidak dimasukan dalam health campus. Utk menyelesaikan perkara ini pihak MPP akan membuka kaunter aduan di KAFETARIA LEMBARAN bg mengumpulkan meklumat pelajar yang tidak dapat tawaran penginapan utk sidang akan datang dan akan diserahkan kepada TNC utk tindakan segera. KAUNTER akan dibuka pada hari RABU pukul 12pm - 2pm dan mlm pukul 8pm-10pm. Harap dapat sebarkan dengan segera. - KERJASAMA DRP SEMUA PELAJAR AMAT DIHARAPKAN. -MPP kejuruteraan, Memastikan Kelestarian hari Esok.

student tak rasmi apex said...

apesal lak lembaran ni, jaya pn same lar je, tak tau ke, seluruh usm same, sbb secara rasminya APEX akan bermula sem depan. banyak perubahan yang kena buat termasuk menyingkirkan pelajar2 tak rasmi APEX, mungkin juga untuk dapat mengambil lebih ramai pelajar2 dr u lain untuk master n phd. tak yah cakap aktiviti desa, wakil U, siap menang lg, pon tak dapat desa. final year student xyah rsaw la, if nk sambung master pn, takyah rsaw, student master mmg aim utama u pasni, klo master mintak desa mst daptnye. ape cer? kesimpulannya kita dah di anak tirikan oleh suami tiri kepada mak tiri kita.. he.. he.. he..

Ariff Redza said...

hahaahhaha.. budak jaya pun kena gak ke... kesian-kesian..

Anonymous said...

aktiviti tidak di key in???
tu salah sndri la x key in...
bende tu kite kene key in sndri..
yg slh maybe diorg xbgtau pasal nk key in tu jerk...
kat application hari tu..sampai kan open bola 9 side pon ade..pape aktiviti u sume ade...
yg xdpt tu...wat jerk rayuan...dapat pnye....tawakal jela...

Anonymous said...

tq MPP for ur inisiatif!

MPDJ ?
MPDL ?

what aper....dpt sijil kat u all then ckup.

heheh...baru nak kutuk mpp dah xleh. Fuh, kali ni MPP xkasi can kutuk laa....

Anonymous said...

~Unta tanpa Bonjulan~

sengal la anonymous kat atas nie.. tgk MPDJ tak payah key in sendiri pun.. sume DESA JAYA dan MPDJ setelkan kepada org yg join aktiviti.. penting tu merit.. kalu bleh isi sendiri dah lama aku isi mcm.. baru merit lebih.. sengal!!!

Ariff Redza said...

nnt kita bincang prestasi MPP satu sem ni.. kelihatan sangat POSITIF sampai ada org tak sempat nak trim janggut.. hahahahhahahah

Anonymous said...

wa sokong
~Unta tanpa Bonjulan~

kalau leh isi sendri mmg wa isi kasi penuh page..
tp membe wa wat....
dia isi sndri...penuh page dia...hahahaha...

Peta Pelawat