Tuesday, April 14, 2009

UNMO Negeri kelamkabut... BN pun ada skit..

1. Bermula dengan perhimpunan Agong UMNO lepas yg dicemari dengan isu rasuah, kini UMNO dibeberapa negeri turut ditiup angin ribut.. BN turut terkena tempias angin ribut ini bila kalah dalam Pilihraya kecil bukit gantang dan bukit Selambau.

2. Kabinet yang diumum oleh PM mendapat reaksi negetif oleh beberapa ahli komponen yang dimulakan dengan MCA yang mengadakan mesyurat tergempar berhubung Kuota MEnteri dan Timbalan Menteri dan Kabinet PM baru. Tak puas atie konon nya. Tak paham aku.

3. Kata-kata sinis Tun M mengenai kabinet PM baru yg terdiri daripada mereka yg masih terbabit dengan aduan rasuah atau salah laku politik wang sedikit sebanyak mencemarkan barisan kabinet ini.

4. Walaupun KJ tidak terpilih dalam kabinet dengan alasan diberi tanggungjwab projek mendapatkan sokongan golongan muda kepada UMNO dan BN. Ini dilihat sebagai 'cover up' sesuatu yg mengaibkan KJ. Secara logik untuk mengerakkan projek mega ini, semua pemengang jawatan dalam PEMUDA perlu bersama2 meneraju projek ini, tp apa yg dilihat ialah org no.2 pemuda telah di BZ kan dalam kabinet baru dan org kuat PEMUDA (anak tun M) pun di BZ kn dalam kabenit ini. Jadi macam mana projek yg KJ akan buat berkesan kerana org kuat dalm organisasi pimpinan dia BZ dengan tugas kabinet. Sah tektik cover up atau lebih hampir dengan theory PM taknak amik risiko ahli kabinet kena letak jawaatan setelah didapati bersalah oleh siasatan berikutnya.

5. Huru-hara ini diteruskan lagi dengan ura-ura MIC ingin memboikot kabinet baru ini kerana presiden semur hidupnya tidak diberikan apa2 jawatan dlm kabinet. Ini kerana presiden gerakan yg tewas dalam PRU 12 lalu turut dilantik dalam kabinet baru tp Sammy Vellu tak dilantik. Ini dikira kes tak puas hati ni..

6. Then UMNO perlis plak buat hal. Bekas MB yang tak dapat jadi MB masih ada perasaan iri hati kepada pegantinya. Maka muncul lah kata-kata tradisi haram bg penganti MB baru yang tidak mengikut tradisi UMNO, yg mana ketua perhubungan negeri akan jadi MB tp lepas PRU 12 org lain di lantik.. hahahahaha kesian dia kena pindah umah. Problem-problem.

7. Yang terbaru ketika entry ini ialah kes ADUN BN terenggannu tak puas hati kat MB, ini pun kes bekas MB tak puas atie la nie.. ADUN ini di ketua Datuk rasol yg dikenali sebagai penyokong kuat bekas MB. Siap ada ugutan bunuh dan sandiwara boikot perisidangan DUN lg. Apa citer ni?? Sama-sama geng pun nak gaduh. Hormat la keputusan Sultan Mizan , dia pilih MB, nak bantah apasal. aku pun hormat Sultan Perak, walaupun aku tak suka BN.

8. Kesimpulan daripada pembatalan sidang ASEAN di bangkok, hikmat kepada PM baru untuk menyelesaikan krisis dalam parti dan kabinet baru. Dan yang pasti dalam media tak dak pun laporan mengata hubungan parti komponen retak, tak macam yg dilaporkan mengenai PR. Tak Isu pun dikatakan gabungan PR bagai telur dihujung tanduk, terbukti media di Malaysia suka membodek dan berat sebelah, menyebabkan rakyat mulai tidak percaya berita politik yang disampaikan di Tv-tv dan radio2. Akhirnya 'back fire' diri sendiri. Tp tahniah kepada tv3 sbb pembaca berita dah mula pakai tudung. Bgus tu.. :))


1 comment:

mujahid4869 said...

balik pada islam yang sebenar
yang membezakan manusia hanya nilaian taqwa

Peta Pelawat