Saturday, September 13, 2008

Penghargaan

1. Terima kasih kepada yang memberi komen, yang membina atau mengutuk, jika kutuk itu kepada aku, aku akan sebagai ruang penambah baikan. Kepada yang memberi cadangan, aku akan amik cadangan saudara/i. Dan kepada yang memberi penjelasan kepada issue teruskan berbuat demikian.

2. Seblum ni semua idea aku aku tulis dan rangkakan dalam buku note aku, sama ada ketika mejadi Angota PALEPES, PSS TLDM, YDP SEE, NYDP SEE, Pengarah & Captain Ragbi, Pengarah Publisiti Ekspen, Exco sukan jaya, Penasihat program dan ape2 yg terlintas dalam otak aku. Semua aku tulis supaya boleh aku buat rujukan bila perlu.

3. Aku terpikir, macam mana nak kongsi pengalaman yang aku ada ni, atau cadangan yang timbul dalam otak aku. Selalu org2 yang aku slalu g makan sama2 lah tempat aku luah idea2 mcam bagok, zool, afiq, tarmizi dan junior2 yang bertanya. Zool penah sebut satu idea, dia kata "ape kate kalu ko tulis idea2 ko nie, nnt org bleh bace". Aku pun terpikir btul gak, aku tak sia2 kan pengalaman aku, and bukan nak suruh org buat pun, just kongsi idea aku ni.

4. Jadi aku memilih blog supaya kawan2 aku yang di luar dan dalam negara boleh excess tentang apa2 yang aku tulis, sbb ade kawan2 aku diluar negara mintak cadangan aku, and banyak kali gak aku tak dak depan comp utk chat dengan depa.

5. Daripada komen2 yang aku baca dalam 3 artikel yang aku buat, aku dapat simpulkan ada yang saja2 tingal komen,ada yang luahan rasa hati, bg penerangan ttg isu dan merasakan apa yang aku tulis ni cara yang salah. Bagi aku pelik nyer dia ni. Tulis pun salah, bgtau dalam meeting pun salah (merujuk kepada meeting GPPK utk buat EF, boleh rujuk kepada YDP persatuan masing2) sebenar aku dah kemuka pun, tanye lah YDP persatuan masing2. Bagi org tak nak terima, mungkin idea aku nie tak bagus. Takpa, aku tulis supaya idea ni kekal n org boleh rujuk tanpa nak kena tunggu aku reply.

6. Aku akan terus menulis artikel baru dan tulis balik apa2 yang aku telah tulis dalam note aku, supaya dapat berkongsi pengalaman, mmg ada perkara yang aku tulis berdasarkan pemerhatian aku. Itu belaku dan aku tulis dan melibatkan org tertentu, aku cuba tak guna nama, tp kalu terasa and nak aku edit bgtau kecuali komen, aku akan kekalkan melain yang melampau mcam komen terhadap amin(MPP 2005/2006).

7. Aku juga akan menulis berdasarkan perkara yang memintak pendapat aku, mungkin org mintak sorg, tp pendapat atau idea aku mungkin berguna kepada org lain, jadi ini ruang bg aku tulis dan org boleh baca.

8. Kesimpulannya, sapa yang ade isu peribadi dengan MPP and PPMS, lebih baik korg email MPP dan PPMS, aku hanya bg cadangan memperkasakan MPP daripada idea aku. Dan kepada MPP sidang ni, aku dah kata benda nie dalam mesyuarat GPPK utk buat EF secara direct and tak guna email atau blog pun lebih kurang sem lepas. Aku dah check dgn wakil persatuan yang hadir, utk mengesahkan bahawa aku dah bgtau. Jadi aku rasa idea aku ni korg tak terima, so aku tulis utk kalu ada akan datang yang menerima idea ini.

9. Kepada org dikutuk direct dalam blog ni.. aku minta maaf and sarankan yang kutuk tu silalah pi settle dengan org2 yg dikutuk.


blog rakan-rakan:

zool ----> http://putihseri.blogspot.com

3 comments:

Anonymous said...

btui2.. andai kate penulis tiada lagi di dunia, penulisan mu tetap akan mekar dan mungkin dibukakan.. keep it up.. pemimpin-pemimpin lain bile nak menulis nie. nak bace gak idea2 korg ni.. arap si redza nie je menulis..

Anonymous said...

kali ni saper plak yg jd wakil MPP...der detail x?naper mpp xder buka blog pon?xnampak suasana kempen pon....kishi boroi buncit n raja lahanat xder ker sem ni?kozema mamak xder ker?

Anonymous said...

sapo plak ni, kurang ajar btol laa..

Peta Pelawat