Wednesday, March 4, 2009

Part 2: Dari Hembusan Bayu di Negeri Sabah

26 Feb 2009
Hari ini kedua team deligasi di sabah... hari ni merupakan tugas utama kami iaitu menjalankan penyelidikan mengenai Kelestarian ALam Sekitar di Sabah dan Hubungan Etnik di sabah mengenai Bahasa. Kajian lebih kepada Sosial Sains punya kerja tp atas dasar menyahut cabaran APEX U, team deligasi membuat sesuatu yang 'unussual bisness' seperti yang dinyatakan oleh V.C. Ini akan melahirkan seorang jurutera yang lebih holistik dan memahami malaysia sebagai negara majmuk bukan hanya dari bacaan namun daripada pengalaman membuat kajian ini. Pengalaman yang diperolehi ini akan membantu bakal jurutera utk menghasilkan sesuatu yang lebih lestari kepada alam sekitar dan masyarakat setempat. Gambar diatas adalah ketika team deligasi berada di hapadan pejabat kolej Kediaman IP UMS. Baru lepas breakfast.
Team deligasi menikmati breakfast di Laman Pejabat KOolej Kediaman IP.
Taklimat dan Bacaan Doa sebelum bergerak ke kawasan kajian iaitu di sekitar penampang dan kota kinabalu.

Aku ketika menemu ramah salah seorang respon di Pasar Tamu di Penampang dan kemudiannya menikmati Minuman Kepala Muda dengan RM 2. .Zool mengedarkan borang kaji selidik di Stesen Taxi di Penampang, 15 org menjalan kajian mengenai Hubungan Etnik mengenai bahasa Etnik di Sabah satu lagi team 15 org juga but mengenai Kelestarian Alam Sekitar di Sabah.

Ketika di Pasar Tamu, dalam gambar ni adala h ulat sagu yang di rasa oleh afiq bertapa enaknya.. hahahhahahahaAfiq bersama 2 orang responden di Penampang , sama baya dengan kami tapi sudah mula berniaga.. ni tercabar rasanya ni
Afia dan Zool melihat barang2 kraftangan yang terdapat di Pasar Tamu Penampang sambil gambar ni aku amik... nak beli utk sapa tu???Semasa di Pasar Tamu ada kumpulan yang mempersembahkan alat muzik ketukan .. bukan saja utk pesembahan malah utk jualan..Afiq ketika memdapatkan respond di Library Penampang..
Zool kepenatan sambil tunggu aku potong rambut dengan RM8... padan muka aku..hahahahahYDP MPDJ menjalan survey di Central Poin t K.K... cepat-cepat.. nnt kena g tempat lain plak..
Lagi resondend di C.P KK.. cari maklum balas je.. nk mintak no hp tau..
Team deleligasi sedang mencari responden
Selesai membuat kajian, sebelum pulang ke kolej IP UMS, kami singgah di menara tergangtung Tun Mustafa.. Menarikan menara nie....
Pada sebelah malam, team deligasi menganalisa maklumat yg telah diperolehi sambil menyiapkan report dan perbentangan.
Sebahagian Team Deligasi berbincangan mengenai temu bual yang telah di buat sambil menganalisa rakaman temu bual pada siang td..Team yang membuat kajian kelestarian alam sekitar sedang menyusun data..
Afif membicarakan sesuatu mengenai kajian dan printer agak nya... Aksi kishi... sekejap tergolek.. sekejap terbaring dalam menyiapkan laporan kajian... jgn masuk.. g... .com sudah.. hahahhahahha


Hasil kajian kita akan bentangkan sedikit masa lagi kepada semua warga kampus dan di sampaikan kepada wakil UMS..

Esok Part 3 : dari hembusan bayu akan di ceritakan....

2 comments:

Anonymous said...

riang2 btul 'angota' delegasi kita~

Anonymous said...

bahayo syoknisme

Peta Pelawat