Monday, October 20, 2008

Percaya & Yakin..

Aku teringat satu kisah yang dicerita kat aku pasal yakin dan pecaya ni.. mula-mula aku bertanya yakin n percaya tu berbeza ke?? sbb kawan aku kate skrang ni ramai yang percaya tp tak yakin... so die cerita la kat aku berbunyi begini:

" Dalam satu pertunjukkan yang dihadiri oleh ramai orang, kecik, besar, tua dan muda.. seorang penembak tepat, telah meletakkan sebiji apple diatas tiang kayu dan dari jarak 50m dengan hanya satu das tembakkan die tembak tepat kearah apple tu. Semua org bertepuk tangan meraikan kehebatan penembak itu. Juru acara majlis bertanya kepada semua penonton, adakah kalian percaya bahawa penembak ini penembak tepat, sila angkat tangan sapa yang percaya. Semua penonton angkat tangan dengan kagum. Kemudian juru acara td minta seorang wakil penonton untuk tampil kehadapan untuk mengantikan tiang kayu sebagai tempat letak apple dan penembak akan cuba tembak.. tak dak seorang pun tampil ke depan. Ini menunjuk kan mereka tidak yakin dengan penembak itu."

Ulasan sikit:
Kita berkata kita percaya tp hakikatnya kita tidak yakin. Kisah ni aku kongsi sebagai renung kita bersama. :)

2 comments:

Anonymous said...

mmmm...mksd nye kalo percaya x semestinye yakin..TP kalo yakin mksudnye kite percaya? ... hmm..mungkinn..

Anonymous said...

percyalah dgan apa yg anda bnar2 yakin!!

Peta Pelawat