Saturday, October 25, 2008

sepintas lalu...


Sedar atau tidak kekadang kita selalu merungut.. kenapalah aku diuji smp mcm ne.. kekadang sampai kita rasa mcm tak sanggup dan diuji.. kita lupa yang semua manusia ni tak semuanya bertuah.. kadang-kadang tuah untuk kita tu sekejap je.. baru nak rasa manisnya dah diragut.. pahitnya yang kekal..
Org tua-tua selalu berpesan " Allah tak uji kita kalau kita tak mampu".. namun kita tetap rasa tak mampu nak hadapi tiap ujian yang diberiNya.. selalu kita kata " kenapa aku?? Why ME??"
Sekadar berpesan.. galilah hikmah yang terkandung disebalik tiap peristiwa yang terjadi.. kadang-kadang kita meminta bunga dan rerama.. tapi Allah kurniakan kita kaktus dan ulat.. namun kalau kita selalu sabar dan redha.. Allah akan gantikan kaktus dan rebut ia bersama ulat.. dari ulat keluarkan rerama cantik.. usaha, doa dan tawakal.. kembalilah ke jalanNYA.. Insyallah.. dari kaktus dan ulat akan hasil bunga dan rerama...
LaYaNzZZz...

Daripada:
Ratu Lanun
Black SHEPP

3 comments:

mujahid4869 said...

salam..akhi, post yg menarik..just perkongsian..Sesungguhnya Islam adalah cara hidup yang mudah. Allah tidak akan membebani hambanya dengan perkara diluar kemampuan mereka.

“لاَ يُكَلِّفُ اللهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهاَ”

“Allah tidak akan membebani seseorang melainkan sesuai dengan kemampuannya” Surah Al-Baqarah ayat 286.

Ariff Redza said...

karya ratu lanun dari kapal "Black SHEPP"

miesmoshe said...

If u were to rely on Allah as HE should be relied on, He would provide for you as He provides for the birds. they go out in the morning hungry and return in the evening full.

At-Tirmizi

Peta Pelawat